Byten & Returer

Byten & Returer för webbkunder

RETURER/BYTEN/ÅNGERRÄTT/REKLAMATIONER

Motsvarade inte varan dina förväntningar, eller vill du byta storlek eller färg?
Här hittar du information om vad som händer när du har skickat en retur eller gjort ett byte. Du har 14 dagar på dig att bestämma dig för om du önskar behålla dina produkter, räknat från dagen då du tog emot paketet. 

Ifall du vill göra en retur mailar du oss på [email protected] 

RETUR -   Vid retur står du som kund för risken för varan och det är därför mycket viktigt att varan returneras i oförändrat skick.

Kom ihåg att det är du som kund som ansvarar för returen fram tills vi har tagit emot- och registrerat den. Spara alltid ditt inlämningskvitto och försändelse:id.

Sänd tillbaka varan i oförändrat skick med lappar och i originalförpackning. Varor får inte lämnas tillbaka om de är använda. Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Skicka tillbaka på valfritt vis, under eget ansvar att det kommer fram.

Det kan ta upp till 14 dagar för en retur att komma fram till oss och behandlas. Blir din retur godkänd så skickar Klarna en uppdaterad faktura via mail till dig efter att vi har behandlat din retur om det finns någonting kvar att betala. Du kan även se din uppdaterade faktura inne på Mina Sidor hos Klarna. 

Skicka med spårbart.

Returadress:
Märkesbutiken
Köpmansgatan 10 , 26935 Båstad

Avisering med mail : [email protected]

BYTE

Det går utmärkt att byta en vara mot en annan genom att själv lägga en ny order på vår webbsida. Ni betalar själva frakten vid byte.

ÅTERBETALNING

Sker så snart ångermeddelande/retur mottagits, dock senast inom 14 dagar. Är du faktura- eller kontokund gottskrivs ditt konto.
Har du betalt med betalkort eller Swish sker återbetalning automatiskt tillbaka ditt kortkonto. 

REKLAMATIONER

Har du fått felaktiga varor eller blivit felexpedierad så ber vi dig att kontakta kundservice snarast till [email protected]  Vid reklamation debiteras ingen fraktavgift eller returfraktavgift. Tänk på att du själv måste lägga en ny beställning om ny vara/order önskas. 

OUTLÖSTA PAKET 

Om du av någon anledning inte hämtar ut ett paket med varor, så tvingas vi debitera den verkliga fraktkostnaden samt returfrakten. För ej uthämtad vara tillkommer också en expeditionsavgift. Våra fraktvillkor gäller ej vid icke uthämtat paket. De fraktpriser vi debiterar från PostNord för ditt paket kommer vi alltså att ta ut och inte enbart kundfrakten på 80 kr. För ej uthämtade paket debiterar vi för närvarande 350 kronor.