Leverans / Reklamation / Retur

Leverans - Sverige

Inom Sverige skickar vi alla våra paket Posten AB. Vår ambition är att leverera din vara inom 1-3 arbetsdagar, med reservation för förseningar. 

markesbutiken.se tar en fraktkostnad på 75kr inom sverige. Vi samarbetar med Posten AB. Ditt paket kommer för uthämtning till närmaste postombud. Mer om detta kan du läsa på www.posten.se.

Alla försändelser med Posten AB sms-aviseras, var därför noggrann med att ange rätt mobilnummer. För att hämta ut ditt paket behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation. Du kan alltid följa din försändelse genom länken "Spåra min försändelse" som du får i din orderbekräftelse samt hittar under ”Mina sidor” alternativt på Postens hemsida www.posten.se. Alla paket ligger kvar på utlämningsställena i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta under Outlösta paket.

 

Outlösta paket

Outlösta paket omfattas ej av ångerätten enligt distans- och hemförsäljningslagen. För paket som ej hämtas ut debiteras en avgift på för närvarande 299 kr. Detta motsvarar de kostnader som det orsakat oss att skicka ut paketet samt mottagit det i retur.

Ångerrätt

Du har alltid 14 dagars öppet köp i enlighet med Konsumentköplagen, mer om detta kan du läsa på konsumentverket. Detta förutsätter att varan returneras i originalskick, det vill säga oanvänd och med samtliga etiketter och eventuell förpackning bibehållen. Naturligtvis har du rätt att prova varan. På grund av hygieniska skäl omfattas ej underkläder, badkläder, örhängen och skönhetsprodukter av ångerrätten. Observera att skor skall returneras i den ursprungliga skokartongen. Klistra inte postetiketten direkt på skokartongen, använd skyddande ytteremballage. En extra avgift kommer att tas ut om skorna returneras i en skadad skokartong eller utan den ursprungliga skokartongen.

 

Byte & returer

Du som kund står för returfrakten och vi rekommenderar att du skickar din retur via posten då det är du som står för risken vid leveransen tillbaka till butik. Vid ett eventuellt byte är det viktigt att du meddelar oss via mail info@markesbutiken.se vad du önskar byta till, storlek m.m. så att vi kan lägga undan varan till dig.

Efter mottagandet av din retur granskar vi produkten samt återbetalar/krediterar ditt kort/faktura. Du får ett mail att vi mottagit din retur samt återbetalat/krediterat ditt kort/faktura. Vi hanterar returer löpande. Hanteringstiden är normalt 3-7 arbetsdagar. Vid hög belastning kan det ta någon dag extra. Observera att markesbutiken.se har enligt lag 30 dagar på sig att fullfölja en återbetalning vid retur/reklamation.

 

Reklamationer

När du mottagit din vara är det viktigt att du omgående inspekterar denna. Vid skadad paketering reklameras detta direkt på plats hos utlämningsstället. Vi ställer höga krav på kvalitet av våra leverantörer och garanterar att de varor du beställt av oss levereras felfria. Skulle du trots detta motta en defekt eller fellevererad vara ber vi dig att kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Beskriv felets art och bifoga gärna ett bildunderlag om du har möjlighet. Ofta kontaktas leverantören direkt för ett utlåtande.

Vid godkänd reklamation återbetalas ev frakt inom 30 dagar.

Reklamationen skall göras inom skälig tid.

En reklamation ersätts alltid i första hand av en ny vara, finns ingen ny vara att byta till erbjuds lagning av professionell yrkesperson (skräddare, skomakare alt leverantören själv) alternativt kompensation enligt överenskommelse med kunden. Kan inte dessa alternativ erbjudas tillämpar vi en full retur. Vid kompensation för en reklamation avsäger sig kunden rätten att reklamera varan framöver.

Vid reklamationer tillämpas Konsumentköplagen och vid en eventuell tvist följer Märkesbutiken Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

 

RETURADRESS

Märkesbutiken

Köpmansgatan 10

269 32 Båstad

 

mail: info@markesbutiken.se

tel: 0431 36 95 30